JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Nak Bebel Apa?

As Salam semua!

Dah lama aku tak menulis di Blog lama aku ni. Actually aku dh mula hilang formula untuk menulis. Dengan blog wordpress aku tu aku rasa something wrong menyebabkan aku macam xberapa nak rajin tulis. Walaupun SEO blog aku tu tersangatlah baik. Mungkin aku makin malas berblogging.

Salah satu sebab aku meninggalkan blog blogspot aku ni cukup lama salah satunya disebabkan aku ingin memiliki blog yang didasarkan kepada hosting aku sendiri. Kalau blog ni still milik blogspot kan walaupun aku gigih menukar nama dan redirect ke blog aku sendiri. Bebiler masa blogspot boleh terminate blog aku ni macam yang pernah berlaku pada sebahagian blogger.

So far aku xde mengalami masalah guna blogspot ataupun wrodpress. Aku nampak kelebihan wordpress itu sebabnya aku beralih kesana. Wordpress ada fungsi tag yang cool yang aku rasa sangat membantu dalam carian engine berbanding blogspot.

Tapi, blogspot ni masih digemari ramai berbanding wordpress kerana selain mudah / simple, blogspot ada function sosial dia sendiri iaitu follower blog berdasarkan akaun blogger. itu yang best yang wordpress xde.

Apa-apapun kedua2 jenis blog ni ada pro and contranya. Terpulang kepada kita untuk memilihnya mengikut citarasa masing-masing. Sekian sahaja.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^