JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Founder Produk di simbah air ketika sedang membuat Live di Instagram?

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Saya terlihat satu video yang viral ketika ini di mana ada seorang founder produk telah disimbah air ketika sedang membuat live di Instagram beliau.

Melihat kepada komen daripada netizen, ada yang berpendapat bahawa beliau tidak patut disimbah dengan air. Ada pendapat lain menyatakan bahawa beliau memang patut disimbah dengan air Kerana telah membuat bising dan mengganggu pelanggan-pelanggan restoran lain untuk makan dengan tenang. 

Walaupun telah meminta keizinan daripada Tuan kedai, jika ingin membuat live, perlu hormat kepada keadaan sekeliling dan memastikan kita tidak mengganggu orang lain yang juga berada di situ terutama sekali jika anda menjerit-jerit orang gila (kes tersebut jika diperhatikan)

Saya berharap agar perkara ini menjadi tauladan buat orang lain yang suka membuat live tidak kira tempat.

Tempat makan seharusnya menjadi tempat yang selesa untuk semua pelanggan kerana ketika menikmati makanan kita perlu berada dalam keadaan yang selesa.

Saya berharap perkara ini tidak akan terus berulang ia akan menjadi satu perkara yang tidak baik untuk dicontohi.

Sebenarnya tidak salah untuk buat live tapi kita perlu tahu batas-batas yang perlu kita ikut.

Sekian sahaja.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^