JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Shuib nak cari isteri baru, Salahke??

Assalamualaikum. Hari ini aku nak bincang sikit tentang satu topik yang mana netizen sibuk Pasal jodoh orang lain. Aku terpanggil untuk berbicara tentang perkara ini apabila membaca tentang soal Shuib yang sedang berkenalan dengan seorang wanita.

Beliau mengatakan bahawa beliau sedang berkenalan dengan seorang wanita. Sebagai lelaki beliau perlukan seorang perempuan untuk menjadi isteri dan ibu kepada anak-anaknya. Dan bagi saya perkara ini adalah lumrah kehidupan. Mencari pengganti bukan bermaksud bahawa beliau tidak mencintai arwah isterinya tetapi Setiap yang hidup perlu meneruskan kehidupan. Kita digalakkan untuk berkahwin secepat yang mungkin setelah kematian pasangan kita. Kerana ingatlah perkahwinan itu sesuatu yang berkah dan diredai Allah.

Jadi tidak perlulah nak komen bahawa mencari pasangkan bermaksud tidak mencintai ataupun suami yang telah meninggal dunia. Seperti yang saya katakan tadi, yang hidup perlu teruskan hidup yang telah pergi dikenang di dalam memori.

Doakan yang baik baik untuk shuib ya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^