JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Cara Mencuci Buah Pinggang Dengan Berkesan dan Murah

Orang yang sihat selalu lupa yang nikmat sihat tu sangat berharga sehinggalah mereka ditimpa kesakitan. Kalau sakit biasa seperti demam dan selesema tu tidaklah kisah sangat namun apa yang terjadi jika organ penting seperti jantung dan buah pinggang mengalami masalah? Pastinya anda akan kehilangan sebahagian besar nikmat hidup anda. 

Kali ini saya nak bercerita tentang buah pinggang. Saya ada seorang datuk saudara yang mengalami kerosakan buah pinggang dan terpaksa membuat dialisis buah pinggang setiap minggu sejak beberapa tahun yang lalu. Salah satu tabiat beliau yang mungkin mendorong kepada kerosakan buah pinggang ialah dengan mengamalkan makan jeruk-jeruk secara kerap. 

Saya juga baru mendapat tahu seorang kawan baik saya juga mengalami kerosakan buah pinggang! maka, ia merupakan satu petanda buah pinggang boleh mengalami kerosakan walaupun pada usia muda.

Buah pinggang berfungsi sebagai sistem kumuhan badan dan merupakan satu komponen organ tubuh yang sangat penting. Maka, adalah penting untuk kita pastikan buah pinggang kita sentiasa berfungsi dengan baik. Salah satu cara yang murah dan berkesan untuk "mencuci" buah pinggang adalah dengan mengamalkan minum air rebusan daun sup. Baca artikel dibawah:


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^