JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Kesalahan Dalam Solat

Assalamualaikum..

Solat merupakan tiang agama Islam. Melakukan solat membawa maksud anda menegakkan agama maka meninggalkannya bermaksud meruntuhkan agama. Ramai umat Islam dewasa ini yang tidak rasa bersalah dengan meninggalkan solat dan sebilangan kita masih menjaga solat dengan baik. 

Namun, walaupun ramai yang bersolat, seringkali saya melihat kesalahan demi kesalahan yang dilakukan oleh para jamaah solat tidak kira tua atau muda. Mungkin mereka tidak mendapat pendidikan yang sempurna dalam solat dan hanya mengikut-mengikut sahaja.

Jika saya nak cerita banyaklah. Antaranya ialah dengan tidak duduk antara dua sujud, tidak melentikkan jari kaki, menggerakkan anggota lebih daripada tiga kali berturut-turut, terbuka aurat terutamanya lelaki yang memakai seluar jeans dan berbaju singkat dan sebagainya.

Maka, untuk melakukan solat dengan sempurna, maka pelajarilah cara-caranya dengan betul dan ketahui 13 rukun solat yang wajib anda lakukan. Sekian sahaja.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^