JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++ JEMPUT UNTUK KLIK LIKE @ SHARE ARTIKEL ++

Selasa, 15 Disember 2009

Cikgu vs Murid

Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?

Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!


Cikgu: Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera!
Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan
keadaan.

Murid : Selamat sejahtera cikgu!

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu
semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya,
kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan
itu, faham?

Murid : Faham, cikgu!

Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.

Murid : (senyap)

Cikgu : Pandai!

Murid : Bodoh!

Cikgu : Tinggi!

Murid : Rendah!

Cikgu : Jauh!

Murid : Dekat!

Cikgu : Keadilan!

Murid : UMNO!

Cikgu : Salah!

Murid : Betul!

Cikgu : Bodoh!

Murid : Pandai!

Cikgu : Bukan!

Murid : Ya!

Cikgu : Oh Tuhan!

Murid : Oh Hamba!

Cikgu : Dengar ini!

Murid : Dengar itu!

Cikgu : Diam!

Murid : Bising!

Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!

Murid : Ini ialah jawapan, pandai!

Cikgu : Mati aku!

Murid : Hidup kami!

Cikgu : Rotan baru tau!

Murid : Akar lama tak tau!

Cikgu : Malas aku ajar kamu!

Murid : Rajin kami belajar cikgu!

Cikgu : Kamu gila!

Murid : Kami siuman!

Cikgu : Cukup! Cukup!

Murid : Kurang! Kurang!

Cikgu : Sudah! Sudah!

Murid : Belum! Belum!

Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?

Murid : Sebab saya seorang pandai!

Cikgu : Oh! Melawan!

Murid : Oh! Mengalah!

Cikgu : Kurang ajar!

Murid : Cukup ajar!

Cikgu : Habis aku!

Murid : Kekal kami!

Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!

Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!

Cikgu : Sudah, bodoh!

Murid : Belum, pandai!

Cikgu : Berdiri!

Murid : Duduk!

Cikgu : Saya kata UMNO salah!

Murid : Kami dengar KeADILan betul!

Cikgu : Bangang kamu ni!

Murid : Cerdik kami tu!

Cikgu : Rosak!

Murid : Baik!

Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!

Murid : Dilepaskan tengah malam itu!

Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

17 ulasan:

  1. sampai cikgu pun xtaw nak ajr cmne da.. hakhak..

    BalasPadam
  2. hehe cikgu tu yg silap tanya soalan camtu padan muka

    BalasPadam
  3. ha tu la cikgu .. da taw ank murid tu pndai2 belaka bg arahn lagu tu lak.. kn da kne.. hikhik..

    BalasPadam
  4. hehe lainkali pikir camne nak kenekan anak murid lak.. hahaaa

    BalasPadam
  5. cikgu kna cerdik ckit ye.. :p

    BalasPadam
  6. hehehe... cikgu kekadang xcerdik pun.. hehee skema sgt kekee

    BalasPadam
  7. xsuka cikgu yang skema2 ni.. hikhik.. suka cikgu yang sporting.. sme pale ngan student.. then blaja pun seronok.. tak bosan.. :D

    BalasPadam
  8. hehe macam I la! I suke buat lawak dlm kelas.. agar kelas xborinkk

    BalasPadam
  9. yeke?? pingu kan macam lecturer nad yang sorang ni taw. gaya sama.. chracter pun lkbh krg.. kero pun cakap gitu.. :D

    BalasPadam
  10. ngehehee.. masa I mengajar di Fakulti Kejuruteraan Kimia last 2 semester, kelas I ada 80 orang, lebih separuh dapat A- keatas.. bangga I hehee... walaupun I lecturer muda.. ngegege

    BalasPadam
  11. semngat tu dorang blaja sbb u yg ajar.. hakhakhak..

    BalasPadam
  12. yela cikgu dia hensem katakan hahhaaaaa

    BalasPadam
  13. haddoi.. pji dri sndri nampak.. ngee..

    BalasPadam
  14. hahhaaaaa.. puji cikgu kpd murid2 I je.. hehhee

    BalasPadam
  15. eleh.. mesti ade stdent pingu minat kt pingu kn kn?? he3.. eh ade gurl right ur student??

    BalasPadam

Terima kasih kerana melawat BLOG Mr.PiNGu. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...