JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Camne nak dapat Buffer Nuffnang?

Salam semua.. macam mana nak dapat buffer nuffnang?? to be honest sepanjang 3 tahun setia dengan nuffnang ni, I xpernah dapat buffer.. jeles gak dengan orang yang xsudah2 dapat buffer yang bukan sikit. even kawan saya yang baru join pun leh dapat buffer.. huhu.. ok td wat blog walking jap terjumpe entry pasal ni. sorang mamat tu dapat tips dari orang nuffnag sendiri. antara tips tersebut seperti yang diceritakan adalah seperti dibawah:

1) Update Survey Nuffnang

- Inilah perkara yang paling utama yang dititikberatkan untuk mendapatkan Buffered Earning. BE ini diassignkan secara manual menggunakan sistem yang dijaga oleh Sara dan beberapa Nuffies yang lain , jadi kategori blog yang korang pilih akan menentukan BE yang akan diassignkan. Contohnya, tiga kategori yang korang pilih itu adalah Parenting , Food, dan Fashion dan main category adalah Parenting (i.e. Cam redmummy). Jadi, setiap kali Ads baru muncul ,kesesuaian Ads itu akan dipilih untuk diletakkan di blog. E.g. Mc Donals, sesuai untuk Food, Parenting, dan Personal (semua orang makan kan?) Cam blog eyriqazz ni, sesuaitak Kotex diletakkan sebagai Ads di blog? (ini Robb yang cakap, bukan saya yang cakap…). Selebihnya boleh rujuk entry Ini : Macam Anak Dara Tak Datang Tunang/ Tips Update Survey Nuffnang

2) Placement Of Ads

Maksud saya, lokasi Ads tu ditampal. Jangan pula letak di Sidebar, tapi letak Ads Nuffnang bawah sekali Sidebar anda . Susah nak nampak, kalau kita sendiri pun mahu ke iklankan ke sana? Jadi, pastikan Placement of Ads anda, senang di lihat dan mata terasa teruja untuk mengklikkannya.

3) Trafik-trafik

Sebenarnya tiada minimum requirement berapa unique visitors untuk mendapatkan buffered earning. First time saya mendapat buffered earning ketika uniques visitors kurang dari 300 sehari. Namun, rule of thumbs, the more visitors u have, the higher the chances for you to get better $$ buffered earning . Honestly, buffered earning tertinggi pernah saya dapat adalah RM150+…Some bloggers ada yang dapat RM300+ untuk satu buffered earning.

4) CTR Ratio for Previous Buffered/Metered Earning

The higher the ratio, the higher the chances for you to get buffered earning in the future. Ini kerana buffered anda itu di klik oleh ramai orang (genuine klik) dan sudah pasti menggembirakan Advertiser. Apa guna tampal iklan tapi tiada orang klik dan teruja untuk mengetahui lebih lanjut pasal iklan itu? Lagi satu, Nuffnang ini dia adil juga, Ads yang baru akan diberikan priority kepada bloggers yang jarang dapat Buffered Earning jadi semua orang dapat merasa.
itu sahaja setakat hari ini.. sumber diambil dari: blog eyriqazz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^