JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Ulasan Tottenham bertemu Everton 2022

Harry Kane menampilkan penampilan ke-400 nya di Tottenham dengan gol pembukaan ketika pasukan Antonio Conte merapatkan jurang dengan pendahulu Liga Perdana Inggeris, Arsenal dengan kemenangan ke atas Everton.

Kane menhancurkan tentangan The Toffees dari sepakan penalti selepas tersandung di kawasan itu oleh rakan sepasukan England, Jordan Pickford, yang gagal mengekalkan percubaan Matt Doherty.

Pierre-Emile Hojbjerg menambah gol kedua lewat dengan pukulan lencong yang melencong sedikit dari Alex Iwobi semasa masuk.

Spurs dilihat mendominasi peringkat awal tetapi dua peluang terbaik pada separuh masa pertama jatuh kepada pemain pelawat, yang pasti mereka telah kecewa kerana tidak melepaskan kedua-dua peluang.

Demarai Gray gagal mencapai sasaran selepas berlumba ke arah bola panjang Conor Coady di bahagian atas pertahanan Tottenham, sebelum Amadou Onana melepasi palang selepas sentuhan lemah Hojbjerg.

Kane menghantar bola voli deras terus ke Pickford pada awal separuh masa kedua tetapi tiada apa yang dapat dilakukan oleh penjaga gol Toffees itu mengenai sepakan penalti pemain berusia 29 tahun itu - gol ke-14nya dalam 15 penampilan Liga Perdana menentang Everton - atau penyudah lewat Hojbjerg.

Kemenangan itu menaikkan tahap pasukan Conte dengan mata dengan Manchester City di tempat kedua dan hanya satu mata di belakang pesaing London utara, Arsenal, manakala Everton jatuh ke tangga ke-14.


Prolific Kane meletakkan Spurs dalam perjalanan mereka

Kemenangan itu menaikkan Spurs kepada 23 mata daripada 10 perlawanan liga - jumlah tertinggi mereka pada peringkat musim Liga Perdana ini - manakala Kane kini telah menjaringkan gol dalam lima perlawanan liga berturut-turut buat kali pertama dalam kariernya.

Ia adalah kemenangan yang patut diraih pasukan tuan rumah selepas persembahan dominan, walaupun mereka menunggang nasib pada separuh masa pertama dan mungkin mendapati diri mereka ketinggalan pada separuh masa.

Tetapi pasukan Frank Lampard tiada tandingan untuk Spurs pada separuh masa kedua dan tidak lama sebelum tekanan Spurs memberitahu, Pickford menjatuhkan rakan sepasukan England Kane di dalam kotak enam ela dengan lengan yang dihulurkan.

Penalti Kane menjadikan dia berada dalam lapan gol berbanding rekod Tottenham sepanjang masa Jimmy Greaves iaitu 266 gol.

Hojbjerg memastikan kemenangan ketika berbaki lima minit, mengutip hantaran Rodrigo Bentancur sebelum menemui sudut jauh melalui pesongan dari Iwobi.

Satu-satunya catatan masam dari perspektif tuan rumah ialah kecederaan separuh masa kedua kepada bekas penyerang Everton Richarlison, yang terjatuh sambil memegang betis kirinya dan digantikan oleh Yves Bissouma.

“Kami harap ia tidak begitu serius,” kata Conte selepas itu. "Dia merasakan masalah pada betisnya. Dia akan menjalani MRI esok."


Toothless Toffees membayar harga untuk kesilapan separuh masa pertama

Sebelum perlawanan, pengurus Lampard bercakap tentang kekuatan perwatakan Everton yang bertambah baik sejak mereka melarikan diri dari penyingkiran musim lalu.

Kelab Merseyside itu sudah pasti telah melangkah jauh sejak tewas 5-0 di Stadium Tottenham Hotspur pada bulan Mac tetapi pelawat tidak mengambil risiko pada peringkat awal di sini, dengan trio tengah Iwobi, Onana dan Idrissa Gueye beroperasi jauh di hadapan The Toffees ' belakang lima dalam usaha untuk menyekat pasukan Conte.

Tetapi Everton tidak lama kemudian berkembang dalam pertandingan dan sepatutnya mendahului apabila Coady melepaskan Gray, tetapi penyudah pemain sayap itu kurang ketenangan.

Perkara yang sama berlaku untuk usaha liar Onana tidak lama selepas itu, yang datang selepas pemain tengah Everton itu memanfaatkan kekurangan tumpuan daripada Hojbjerg di dalam separuh masa Tottenham.

Ia adalah trafik sehala pada separuh masa kedua, bagaimanapun, kerana Toffees gagal mencatatkan rembatan ke gawang Hugo Lloris.

Jumlah keseluruhan empat percubaan mereka adalah jumlah terendah mereka dalam perlawanan Liga Perdana musim ini.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^