JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Whatsapp bermasalah, lebih 100 juta pengguna download Telegram

 


Semalam, tiba-tiba kita tak dapat akses whatsapp. Pada mulanya saya berfikir internet bermasalah. Kemudian apabila saya akses kepada laman web dan apps lain ia berfungsi seperti biasa. Maka, tahulah kita bahawa Whatsapp sedang mengalami gangguan.

Kisa sedia maklum bahawa Whatsapp adalah medium perhubngan paling popular dan sangat mudah digunakan. Ia juga memiliki layout yang simple dan baik. Berbanding telegram, fungsi whatsapp sebenarnya lebih kurang tetapi ramai yang tidak menggunakan telegram dengan aktif, termasuk saya (Guna untuk kerja sahaja).

Difahamkan, atas sebab whatsapp yang tidak dapat diakses selama beberapa jam, Aplikasi telegram telah dimuat turun sehingga hampir 100 juta kali. Ialah, apabila bermasalah, orang akan mencari pilihan kedua. 

Aplikasi whatsapp telah berfungsi seperti sediakala beberapa jam selepas itu. Bagi kebanyakkan kita, whatsapp adalah sangat penting! Justeru, saya yakin ramai yang susah hati dan tidak dapat meneruskan aktiviti tertentu kerana gangguan tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^