JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Dah nama Student Belajarlah Rajin-Rajin!


Salam.. Hari ini Pingu nak mengomel la pasal sikap sorang student yang tak mahu bersyukur! As warga pendidik aku sangat faham akan situasi mahasiswa-mahasiswa di kampus. Aku tau la korang tu jenis belajar ke tidak dari attendent list, coursework, asigment, ujian dan Final exam. Tahun ni aku diamanahkan mengajar satu Subjek di Fakulti Kejuruteraan ***** di Universiti aku bekerja. As tenaga pengajar aku seboleh-bolehnya mahu semua pelajar aku cemerlang. Aku mengajar sebaik mungkin dan aku telah memberi yang terbaik untuk pelajar-pelajarku..

Nak dijadikan cerita, ada sorang pelajar yang tak tahu bersyukur hantar emel kat aku marah-marah kerana memberikannya hanya B+ untuk subjek yang aku conduct. Dengan SOMBONG dia kata dia layak A dan untuk subjek ini dan juga semua subjek yang diambilnya (JENIS BERANGAN 4 FLAT). Haloo.. I just nak cakap da U tu jawab macam hampes takkan aku nak bagi A? actually B+ pun ko tak layak sebenarnya sebab ko jawab memang teruk masa Final. Banyak dah markah kasihan aku beri.

Nak lepaskan geram aku bagilah Lecturer lain semak Kertas jawapan dia. Hasilnya? Lecturer tu siap cakap aku sangatlah pemurah bagi markah kerana kalau dia yang memberi markah, student tersebut tak layak mendapat markah sebaik yang diberikan. Kesimpulannya, kalau dah namanya pelajar, belajarlah rajin-rajin kalau nak cemerlang. Jangan nak malas-malas lepas tu bila dapat gred teruk tahu lak kecewa bagai!

Just my 6sense! TQ

9 ulasan:

  1. uih.. ade gk stdent cmni na. kalo ye pun x puas ati tnye la elok2.. kn2?? pingu sabo bebnyak na.
    student ni mmg macam2.. hukhukhuk..

    BalasPadam
  2. Eeikk... jangan ggt2... t kna saman plak.. :p

    BalasPadam
  3. hehe geget gak.. bagus geget dr bakorr hahaa

    BalasPadam
  4. :o yke??
    kalo u kna saman i pejam mte jek.. -_- hikhik..

    BalasPadam
  5. u kejam mater xper.. janji kuarkn duit dr poket! byrkn saman~

    BalasPadam
  6. eh mne bule macam tu... kalo i pejam mte.. poket i pun tutup jgak la.. xde yg tebuka.. he3..

    BalasPadam
  7. ehehehe.. mana leh pokok terbuka je okay.. xpun I bukakn poket U tu

    BalasPadam
  8. bole plak mcm tu kn.. buka jek.. wet x kuar taw.. he3.:p

    BalasPadam

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^