JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Kisah aku yang runsing dan berakhir dengan sebuah kejayaan


One day. di satu pagi, aku datang opis. Tiba-tiba...

"OH! What the... mengapakah ofisku kosong? Mana pergi staf2 ofis ni? Cemerlang sungguh mengosongkan ofis begitu sahaja!"

Aku mengomel sendirian apabila tiba di ofis yang kosong itu. Jam menunjukkan pukul 9 pagi.

"Ops... aku ni cemerlang gak la sebab datang lewat.. ahaks... tapikan.. mana member-member ofisku ini?"

Aku terus mengelamun.. Memikirkan hal ini. Erm.. mungkin semua ambil cuti agaknya. Tak mengapalah. Baik aku risaukan hal aku. Banyak lagi kerja tertangguh. Argh.. hal persidangan.. AKu telah dilantik menjadi orang yang ditugaskan untuk in-Charge bahagian Sponsor. Ikut dari perbincangan, aku perlu dapatkan dalam RM 20,000 untuk support program tersebut.

Aku menjadi berserabut. Risau. Takut.. Macam-macam perasaan bermain-main difikiranku ini. Bagaimana kalau aku tak dapat cari sponsor? Harus program tak jalan!

"Aku mesti buat sesuatu! Aku mesti!"

Aku memberikan semangat kepada diriku sendiri. Aku yakin aku mampu. Surat-surat permohonan di pelbagai syarikat telah aku pos. Aku berharap mereka terima dan dapat memberikan kami sesuatu. Dengan Kudrat yang ada, aku menebalkan muka pergi ke beberapa tempat untuk mendapatkan permohonan secara langsung. Namun, ternyata usahaku tidak sia-sia. Banyak juga yang mampu aku kumpul.

Sehari sebelum berjalannya program, kami membuat meeting tergempar. Biasalah nak pastikan program berjalan lancar. Kali ini, aku tidak lagi rasa risau, malu, takut-takut untuk berhadapan dengan ahli lembaga. Sebab aku boleh tersenyum lebar kerana berjaya mendapatkan kutipan sponsor yang agak membanggakan sehingga mendapat pujian beberapa ahli lain.

Keesokan harinya, program berjalan dengan begitu lancar. Aku mampu tersenyum puas. Penat tapi puas. Itu yang dapat aku rasakan. Beberapa wakil industri dan juga wakil daripada Universiti lain berpuas hati dengan penganjuran program tersebut. Mereka berharap Tahun hadapan akan ada peningkatan yang lebih baik.

Ini merupakan pengalaman pertama aku dalam program sebesar ini. Akan tetapi, aku tahu melalui program ini, aku banyak belajar untuk melakukan pengurusan masa, cara nak berinteraksi dengan pihak lain, cara nak mengisi borang dan banyak lagi. Aku sedar.. selagi aku hidup bekerja, aku mesti sentiasa perlu belajar untuk maju. Sekian sahaja motivasi untuk pagi ini.. Hehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^