JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Ayat Surah Injil dalam Tulisan Arab

Salam..

Malam ini, Mr.PiNGu nak berkongsi sedikit tentang perkara yang penting ini untuk umat Islam. Saya percaya ramai dikalangan umat Islam yang suka membeli ayat-ayat Al-Quran untuk digantungkan di Ruang tamu rumah, bilik tidur dan sebagainya. Ada yang diletakkan di dalam kenderaan. Namun begitu, berhati-hatilah sebelum membeli kerana tidak semua ayat-ayat berbentuk tulisan jawi itu ayat Al-Quran. Boleh jadi dia ayat yang telah dipesongkan. Semoga kita semua diberi perlindungan oleh Allah daripada tipu daya musuhnya... Amin.,.


Jika anda lihat ayat diatas, ini sebenarnya bukan ayat al-Quran. Semoga kita semua berhati-hati jangan sampai terbeli dan digantung di rumah kita. Sebarkan dan maklumkan kepada semua saudara-saudara kita. Tolong Baca.Jangan biarkan kita di perbodohkan oleh Musuh-musuh Islam. Perhatian kalau ternampak penghujungnya ditulis "Surah Injilu Matay" (Terus reject).

Sila baca dan maklumkan kepada sesiapa yang tiada blog melalui e-mail. Jika ada blog, copy dan paste ke blog anda. Itulah agenda Kristian, maka berhati-hatilah. Jangan terpedaya pada rupanya sahaja tetapi tengok dan selidiklah isinya juga. Tengok keseluruhan. Memang ianya nampak cantik sekiranya dibuat untuk menghiasi dinding rumah. Sekali pandang macam ayat dan kalimah Al-Quran. Sebenarnya ayat dari kitab Bible. Saya tidak faham mengapa Bible perlu ditulis dalam bahasa Arab siap dibarisi dengan kemas? Ini adalah taktik memperdayakan Umat Islam yang jahil.

Semoga kita diberi hidayah oleh Allah dan diperlihatkan segala bentuk serangan seperti ini. Sekian sahaja

4 ulasan:

  1. ayat asal bible dalam bahasa ape?

    BalasPadam
  2. bible dalam bahasa inggeris la kan? now dh ada dalam bahasa melayu.. tp why nak dalam bahasa arab lak??

    BalasPadam
  3. kalau boleh biarlah kita kenal ayat yang kita beli tu bersumber dari surah mana..

    BalasPadam
  4. sabree husin: yep.. betul.. kene tahu betul2 apa ayat tersebut,.,.. jgn main beli je.. sekarang ni macam-macam la

    BalasPadam

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^