JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Nuffnang melaporkan Traffic yang teruk untuk Mr.PiNGu


Hai kengkawan!

Malam ni Pingu nak cerita sikit tentang traffic. Bagi pengusaha blog / laman web, mendapatkan traffic yang consistent adalah satu perkara yang sangat diberi perhatian. Mr.PiNGu juga salah seorang yang amat menitik beratkan traffic. Perkembangan traffic untuk Blog dan website dimonitor hampir setiap hari. Adalah menjadi kepuasan jika traffic yang kita perolehi adalah melepasi target yang disasarkan.


Baiklah sedikit mukhadimah telah diberikan. Sekarang, Mr.PiNGu ingin melahirkan rasa pelik dan sedikit kecewa kerana traffic website yang Mr.PiNGu telah menunjukkan kejatuhan yang agak menggetirkan. Pelik bin ajaib juga bila Pakcik Nuffnang melaporkan bahawa sepanjang minggu lepas, purata pelawat sehari tidak sampai 200! arghh.. apa sudah jadi? Sebelum ini Mr.PiNGu mampu tersenyum kerana traffic yang dijana sehari adalah melebihi 300 sehari secara consistent. (Kejayaan peribadi, Mr.PiNGu percaya traffic korang lagi Da Bomb)

Disebabkan kejayaan tersebut, Mr.PiNGu telah merancakkan aktiviti menulis entry baru yang original untuk diupdate di blog dan juga forum. Akan tetapi, laporan Pakcik Nuffnang benar-benar di luar dugaan. Mungkin ada silap dimana-mana sehingga Mr.PiNGu merasakan beliau telah kehilangan "Peminatnya" (Hahaa perasan sendiri!).. takpe.. Mr.PiNGu telah meyakinkan dirinya untuk bersabar dan menerima ketentuan-Nya..

Semoga Mr.PiNGu lebih tabah dan tidak berputus asa! Chayoks2! Gambate Kudasai! ^_^

6 ulasan:

  1. ok ler tu.. atas 100 gak.. saya ni brapa puluh jek.. huhu apa2 pun kita kena berusaha lagi..
    PANAS SEKSI MALAYSIA

    BalasPadam
  2. yep.. mmg akan usaha lg huhu.. hope dpt idea tulis entry yg orang suka baca keke

    BalasPadam
  3. yeah.. chaiyok2..! nad xde.sbb tak rjin macam u allz. so nad tlg bace n commnt2 jek.. hikhik.. :p

    BalasPadam
  4. haha nad: U sorg je I tgok yg komen2 tp xde blog sendiri haha.. nad wat la blog seronok tau~! hehe nanti lehla pingu jenguk blog nad pula..

    BalasPadam
  5. he3.. nad tak rajin la pingu ... :(

    BalasPadam
  6. huhu.. now traffik makin teruk.. kalau dlu boleh dpt 200++ visitor now kan.. sehari kadang2 xsampai 100.. sedey sgt2.. huhu patutnya mkin lama makin ramai visitor huhu

    BalasPadam

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^