JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

1 kali dalam 10 juta tahun: Awan bercahaya biru memantulkan cahaya bulan

Assalamualaikum..

Maha suci Allah, Tuhan yang maha pemurah lagi maha pengampun. Hanya Dia yang maha berkuasa lagi maha mengetahui. Sebentar tadi, Mr.PiNGu telah dimaklumkan oleh seorang rakan bahawa pada jam 3.25 am waktu Makkah, bulan seolah-olah akan mengelilingi kaabah. Fenomena tersebut akan menghasilkan awan yang memancarkan cahaya terang berwarna kebiru-biruan.

Fenomena ini dikatakan hanya boleh berlaku sekali sahaja dalam tempoh sepuluh juta tahun! Disebabkan usia dunia yang sudah terlalu tua, fenomena ini diramalkan tidak akan berlaku lagi selepas ini. Disamping itu, fenomena ini berlaku di malam-malam terakhir bulan Ramadan. Sama-samalah kita berdoa kepada Allah agar mendapat keberkatannya, keampunannya, dan ditunjukkan jalan yang lurus. Kemungkinan juga malam tersebut adalah malam lailatul-Qadr yang dicari-cari oleh umat Islam yang beriman dan bertaqwa. Malam yang telah dijanjikan pahala melebihi 1000 bulan beramal ibadat!

Masa berlaku fenomena tersebut jika ikut waktu Malaysia adalah lebih kurang 8.25 pagi esok, Sabtu 20 Ogos 2011.

Sekian sahaja. Wassalam

2 ulasan:

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^