JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Malaysian Hosting, Cubiex.com Bermasalah?

Salam..

Hari ini barulah berjaya Mr.PiNGu melayari semula blog ini yang telah down selama dua hari. Rindu betul dengan blog hamba nih. Hal ini gara-gara kerana server jaring dikatakan mengalami masalah dan affect website Cubiex.com.

Actually Mr.PinGu menggunakan hosting provider daripada Cubiex.com. So far performance dia cukup baik dan takde masalah besar. Dia punya customer service pun pantas tu yang buat I suka. Namun kejadian baru-baru ini benar-benar menguji kesabaranku. Aku faham Cubiex tidak bersalah dan sedaya upaya untuk memperbaiki segala kerosakan yang ada. namun apabila website Mr.PiNGu berbentuk forum: http://gempakz.org telah gagal berfungsi rasa sedih pula. Mungkin ada database yang dah crash! Hope cubiex dapat menyelesaikan masalah ini secepat mungkin.

Now nak surf laman web cubiex pun tak boleh sebab bila taip je cubiex.com dia akan linkkan ke twitter cubiex. Aku paham bahawa cubiex mahu segala pertanyaan dan jawapan dapat dibaca oleh semua yang follow cubiex berbanding dia jawab soalan kat seorang-seorang ahli sahaja. Apa-apapun Mr.PiNGu berharap segalanya akan kembali seperti sediakala. Mujur Blog sudah dapat berfungsi. Just forum je bermasalah.

Ok.. sampai disini sahaja celoteh ringkas pada hari ini ~ Sekian ^_^

3 ulasan:

  1. erm tuhlah, nasib baikler jarang2 terjadi~kalu slalu mau bye2 lah kan~kekeke

    BalasPadam
  2. baru je tulis blog pasal ni terus je website Mr.PiNGu berfungsi semula.. syukur sgt2.. ngeee

    BalasPadam
  3. Misi Gan saya bukan Spam hanya menawarkan webhosting 99.9% Uptime,.... Web Hosting Kami menyediakan paket web hosting yang sangat murah. Tersedia server Indonesia yang terhubung dengan Singapore terhubung ke backbone Super Tercepat Untuk Asia Dan Capat Untuk Dunia, US Dengan Multi Data Center. Kami Sediakan Linux - Cpanel kontrol panel

    BalasPadam

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^