JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Diet dengan epal

Salam.. kepada yang mengikuti blog saya pasti pelik sebab saya ni jarang nak update topik banyak-banyak dalam sehari. Saya pun dah jarang berblog. tapi hari ini saya cuti maka bolehla updates topik banyak-banyak. hehe.. Ok nak cerita sikit saya ni dalam modd nak diet. Actually bukanlah gemuk sangat tetapi saya ni agak buncit sket. actually tak perasan sejak bilalah perut ini membuncit.

hari ini saya skip makan nasi. of courselah saya macam tak larat sebab saya ni memang macam tak leh hidup tanpa nasi. Hari-hari mau makan nasi. harini saya tukarkan menu nasi dengan epal. Saya telan dua biji epal merah dengan sebiji telur. huhu. tapi kelaparan stil terasa. nampaknya saya perlukan alternatif untuk menghilangkan kelaparan. Mungkin kene minum gak Jus-Mate 5 ciptaan Dr Rozmey. tapi harganya mahal sangat. huhu..

Mengapa epal? Ok.. saya ada terbaca di banyak website bahawa epal adalah buah-buahan tinggi serat yang boleh membantu mengurangkan berat badan. Justeru saya belajar untuk berdiet dengan epal. mula-mula memang rasa pedih. Hope saya boleh tahan untuk masa-masa akan datang. hehe..

kalau anda semua ada petua diet yang bagus, mohon dikongsi bersama saya ok. ~ adiozz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^