JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

HUHU: Mr.PiNGu demam Setahun!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera!~ ;)

Sebenarnya Mr.PiNGu tak berapa sihat. Demam. Nak update blog pun tak larat tapi gigihkan juga just nak beritahu tentang diri ini yang demam. Saya ni jarang demam. boleh dikatakan dalam setahun tu hanya sekali dua sahaja saya demam dan kadangkala tidak demam langsung. Namun kali ini tiba-tiba demam teruk.

Mr.PiNGu dah rasa tak sedap badan masa malam 30 Disember 2011 lalu. Seperti yang dijangka, esoknya saya demam teruk. Badan terasa panas kepala pula pening dan saya alami selesema dan batuk-batuk. So, saya hanya terbaring sepanjang hari. Bangun sekejap just untuk solat sahaja.

Now 1 Januari 2012, saya masih demam. Tapi keadaannya agak reda sedikit berbanding semalam. Setelah tuam kepala dengan air beras nampaknya panas badan saya telah berkurang. Namun kepala masih pening dan selesema saya masih ada. Tekak saya rasa tak sedap je. So, sebenarnya tak ada selera nak makan. Saya makan roti je dari petang semalam namun, roti yang saya makan terasa pahit dan kelat. Begitu juga air yang saya minum juga terasa pahit dan kelat.

Saya berharap esok saya akan pulih. Kerana ada banyak kerja yang perlu saya settlekan di ofis. Apabila dah sakit ni barulah terasa betapa nikmatnya kesihatan yang dinikmati selama ini. Insaf sekejap. Sekian sahaja untuk kali ini.

5 ulasan:

  1. cpt2 sihat...

    demam nak tambah umur kan...

    BalasPadam
  2. Missenget: lepas jumpa kamu je terus demam.. pelik sgt2.. huhu

    BalasPadam
  3. nasi tu sedap sangat kot..?

    hohohoh..

    kene makan lg banyak lepas ni..

    BalasPadam
  4. eh ada org jual baju korea la! salam kenal gak~ tq ya

    BalasPadam

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^