JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

ERKK: Mana Telur Aku??

Korang pernah main game angry bird? Game ni memang penuh dengan drama. Mula-mula dia tunjukkan yang ibu burung sangat menyayangi telur-telurnya. Nyamuk hinggap pun habes kena balun dengan ibu burung. Tapi, camne dia jaga pun kerana sedikit leka, telur-telur itu telah dicuri oleh sekumpulan babi yang lapar, lalu digoreng dengan senang hati. Hehehe..

Mana telur-telur aku nih??

Nyum-nyum!

maka selepas itu, bermulalah episod peperangan antara burung-burung yang sedang marah dengan sekumpulan babi tersebut. Babi tersebut berkumpul di satu tempat menunggu serangan daripada burung-burung yang marah tahap gaban.

Dalam game ini, kumpulan burung hanya dianggap menang apabila mereka berjaya menghancurkan kesemua babi yang ada. Jika tertinggal satu sahaja pun burung dianggap kalah dan diketawakan oleh babi tersebut.


Seperti yang ditunjukkan oleh gambar diatas, setiap angry bird mempunyai kebolehan yang tersendiri. Contohnya yang berwarna merah tu mempunyai berat yang besar so mampu meruntuhkan batu dengan baik. Yang berwarna biru pula mampu berpecah kepada tiga klon yang cukup hebat apabila menyerang ketulan ais. Burung berwarna putih pula mampu menyerang dengan telur yang dilepaskan seperti bom dan dirinya juga boleh terpelanting dengan kelajuan tinggi untuk melanggar benteng musuh.

Burung berwarna kuning mempunyai kelajuan yang cepat dan mampu menghancurkan tembok kayu dengan baik. Burung hijau berparuh besar boleh dilancarkan seperti boomerang. Kuasa hentamannya juga kuat. Antara banyak-banyak burung, burung berwarna hitam paling berkuasa menghancurkan batu-batu keras kerana boleh meletop seperti bom jangka.


so apa lagi, meh la bersantai dengan bermain game angry birds.. Boleh juga mengubat boring kalau dah xde keje nak buat. =p

4 ulasan:

  1. tak pernah main game nih.. tak paham apa satu pung... =8p

    BalasPadam
  2. try la main.. install guna google chrome pun boleh

    BalasPadam
  3. bley install k?? awk bg link tingin gak nk men nie..cm menarik jew tgk...hihi

    BalasPadam
  4. @ikaa

    awak install dulu google chrome dalam komputer awak then awk boleh main game ni melalui google chrome..

    BalasPadam

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^