JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

COOL: Mentor 6: Anas Ridzuan (Protege Faizal Tahir)

Korang tengok mentor tak semalam? Konsert minggu pertama Kumpulan A mentor 6 yang menyaksikan persembahan daripada 3 orang protege dan mentornya (single dan duet) dimulai dengan Ramlah Ram - Ana, kemudian Faizal Tahir - Anas Ridzuan dan Ferhad - Tisha.

Anas Ridzuan

Konsert minggu pertama ini sebenarnya saya tertunggu-tunggu persembahan daripada protege Ramlah Ram. Jika sebelum ini kawan saya bernama Mohd 'Azim Kamaruzzaman pun gagal mara sebagai protege Ramlah ram dalam saingan akhir bersama Ana membuatkan saya terfikir adakah ana ini cukup hebat? Sebab kawan saya tu pun memang mempunyai skill nyanyian yang hebat. Namun, ternyata persembahan mereka malam tersebut kurang umpp..

Saya tahu Ana memiliki suara yang baik just Kak melah perlu bijak membimbing Ana untuk menyerlahkan bakatnya ke tahap yang terbaik. Namun masih ada 3 kali saingan lagi sebelum ke separuh akhir. 

Persembahan yang paling saya sukai pada malam tersebut ialah Duet antara Anas Ridzuan dan Faizal Tahir menerusi lagu popular "Insha-Allah" yang dipopularkan oleh Maher zain. Menariknya ialah kombinasi Anas dan faizal yang menyanyikan dalam dua bahasa berbeza, Anas - versi Melayu dan faizal Tahir - Versi Inggeris.

Sebenarnya, saya memang meminati Vokal Faizal tahir sejak dahulu dan malam tadi beliau masih menunjukkan keunggulan Vokalnya. Anas walaubagaimanapun tidak tenggelam apabila berduet dengan Mentornya kerana bagi saya Anas memiliki Tone suara yang baik. Saya dapat lihat kemungkinan besar Anas bakal menjadi Juara Mentor kerana beliau dilihat sebagai peserta Kegemaran dalam Mentor kali ini. 

Persembahan Ferhad dan Tisha dilihat biasa-biasa sahaja. Beliau yang menimbulkan sedikit kontrobesi kerana menukar protege sebelum bermulanya konsert pertama cukup mengejutkan. Macam Musim lepas dimana Ziana Zain telah menukar protegenya juga. Namun, adakah percaturan Ferhad itu membawa makna? Kita sama-sama nantikannya. Sebenarnya, protege asal Ferhad iaitu Wanie tiba-tiba tidak sihat dan pengsan katanya. Kita lihat Ferhad terpaksa mendokongnya menaiki ambulan. Mungkin Mentor 6 bukan rezeki buat Wanie dan Tisha yang sebelum ini gagal menempah tiket telah dipanggil semula untuk beraksi.

Terdapat dua Segmen khas malam tersebut iaitu persembahan seorang peserta Ujibakat Ramlah Ram yang dikatakan merayu-rayu kepada Kak Melah untuk mengambilnya menjadi protege. Dia memang boleh menyanyi tetapi seakan-akan cuba meniru nyanyian penyanyi asal iaitu faizal Tahir menerusi lagu Gemuruh. Segmen khas kedua ialah tribute buat artis lagenda hattan, yang dinyanyikan oleh ketiga-tiga peserta Mentor. saya lihat nyanyian tersebut hanya menyerlahkan kemampuan Anas menyanyi dengan baik. Kedua-dua wanita tersebut tenggelam mungkin kerana key lagu yang dimainkan lebih sesuai untuk key lelaki.

sekian sahaja ulasan untuk mentor 6 minggu pertama. saya menantikan Persembahan kumpulan B pula. Protege Ella saya rasa ada sesuatu yang boleh ditonjolkan. Kita sama-sama nantikannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^