JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

ABPBH 2009: Tiada tempat lagi untuk Fasha?

ABPBH 2009: Tiada tempat lagi untuk Fasha?


Fasha Sandha

Undian untuk Scha Al Yahya, Fahrin Ahmad semakin meningkat

SEJAK terpalit dengan pelbagai kontroversi, ramai yang berpendapat bahawa Fasha Sandha tidak lagi popular apatah lagi dia bagaikan ‘digam’ media. Tetapi apabila namanya tersenarai dalam Top 5 Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009, ramai yang agak terkejut. Namun setelah hampir empat minggu undian berjalan, jumlah undi terhadapnya nyata tidak langsung memberangsangkan berbanding pada minggu pertama.

Malah, undi terhadap calon Pelakon TV Wanita Popular ini adalah paling corot berbanding keseluruhan artis Top5 yang lain. Barangkali, impak pelbagai kontroversi yang melanda diri akhirnya mula memberi kesan. Pelakon cantik Rozita Che Wan juga mengalami nasib yang sama. Sejak undian terbuka, peminat hiburan bagaikan tidak nampak kehadiran aktres bermata galak dan bijak bergaya ini.



Undian paling memberangsangkan dalam kategori ini milik Scha Al Yahya. Wataknya sebagai Dania dalam drama bersiri popular Awan Dania begitu melekat di hati peminat. Jika undian sebegini berterusan, tidak mustahil trofi kategori ini bakal milik bekas teman wanita Fahrin Ahmad ini.

Bercakap mengenai Fahrin, berita baik mengenai calon kategori Pelakon TV Lelaki Popular ini adalah undian terhadapnya naik mendadak minggu ini dan jauh meninggalkan Fizo Omar. Tetapi saingan masih lagi milik Remy Ishak dan Fizz Fairuz. Impak drama bersiri Nur Kasih begitu kuat sehingga sukar untuk calon lain mengatasinya. Malah Aaron Aziz yang tinggi undiannya dalam kategori Pelakon Filem Lelaki Popular juga sukar untuk menyaingi pasangan ‘adik beradik’ ini.

Undian untuk calon lain dalam kategori ini seperti Afdlin Shauki dan Zul Huzaimy juga semakin baik. Tetapi saingan sengit masih milik wajah eksklusif Astro, Aaron dan cikgu baru Akademi Fantasia musim kelapan, Que Haidar.
DARI kiri, Faizal Tahir, Mawi, Liyana Jasmay dan Aizat.

Bagi kategori Pelakon Filem Wanita Popular pula, Diana Danielle dan Sharifah Amani belum mampu menarik perhatian pengundi. Undian mereka paling bawah berbanding Lisa Surihani yang semakin naik jumlah undiannya. Malah, aktres yang kononnya menjadi rebutan production house tetapi sukar dimiliki kerana menjadi milik Astro dan Metrowealth ini, menjadi saingan kuat kepada Maya Karin.

Minggu ini juga menyaksikan peningkatan jumlah undi yang semakin baik untuk Liyana Jasmay. Malah sejak beberapa hari ini undiannya dilihat begitu konsisten.

Dalam kategori Pengacara TV Lelaki Popular, setakat ini Aznil Nawawi bagaikan tiada tandingan. Malah Ally Iskandar dan Faizal Ismail yang membantu melonjakkan rating Anugerah Juara Lagu ke-24 tidak mampu mengatasi Aznil. Dalam kategori wanita pula, jika minggu lalu ia menjadi milik Sarimah Ibrahim, yang kini diamanahkan untuk mengacarakan AF8 tetapi kini Fara Fauzana mula menunjukkan taringnya sedangkan Raja Azura semakin ketinggalan.

Begitu juga dalam kategori Penyampai Radio Wanita Popular, undian Fara mula mengatasi Linda Onn. Namun undian untuk penyampai radio XFM, Nana kurang memberangsangkan langsung. Untuk kategori lelaki pula, undian terhadap Faizal pula semakin baik. Malah jika berterusan, barangkali ia boleh terus kekal menjadi milik FBI. Tetapi perlu diingatkan bahawa peminat masih ada lebih kurang sebulan lagi untuk mengundi calon favourite mereka.

DARI kiri, Afdlin Shauki, Scha Al Yahya, Aznil dan Sarimah Ibrahim.

Sekali lagi diingatkan, pilihlah calon PILIHAN SENDIRI dan bukan PILIHAN MAJORITI.

Dalam kategori Penyanyi Lelaki Popular pula, undian terhadap Aizat dan Faizal Tahir semakin meningkat dan mungkin tidak lagi memberi laluan mudah untuk penyandang tahun lalu, Mawi. Bangkitlah peminat Mawi kerana jika undian sebegini berterusan, Mawi akan terus tersingkir dan hilang ‘World’nya. Undian untuk Akim dan Adam pula semakin menurun. Barangkali benarlah kata sesetengah pemerhati dunia muzik, ia bakal menjadi milik Aizat dan tidak mustahil juga Faizal Tahir. Atau Mawi sebagai juara bertahan.

Usah lagi berteka-teki mengenai kategori Penyanyi Wanita Popular kerana Siti Nurhaliza boleh dikatakan tiada saingan langsung. Mana perginya peminat Stacy yang khabarnya begitu beriya-iya mahu menggempur undian ABPBH kali ini? Undian ke atas Yuna pula tidak langsung meninggalkan impak walaupun dikatakan sudah menarik perhatian syarikat rakaman luar negara. Itu memang berita baik tetapi yang tidak baiknya adalah Yuna tidak dapat menyertai promosi jelajah ABPBH yang akan bermula 5 Mac ini. Malah, Yuna juga tidak akan bersama-sama pada malam kemuncak 4 April ini di Arena Of Stars, Genting Highlands.

INFO: Berikut adalah undian dalam kategori lain (sehingga 15 Februari):

  • Penyanyi Duo/Kumpulan Popular - saingan di antara Black Meet Uncle Hussain dan Adam & Stacy.

  • Penyanyi Nasyid Popular - saingan di antara Rabbani dan Hijjaz.

  • Artis Komedi Lelaki Popular - saingan di antara Nabil dan Afdlin Shauki.

  • Artis Komedi Wanita Popular - saingan di antara Kenchana dan Noorkhiriah.

  • Artis Baru Lelaki Popular - saingan di antara Hafiz dan Black (Mentor).

  • Artis Baru Wanita Popular - saingan Tiz Zaqyah dan Isma.

  • Kredit: Berita Harian

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan

    Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^