JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Cara Menentukan Kelajuan Internet Anda

Salam..

Anda suka melayari internet? Anda rasa tertekan dengan kelajuan internet anda yang bagi anda sangat lambat untuk loading page, download dan juga upload? Baiklah, apa kata anda menyemak berapakah kelajuan internet anda pada ketika ini.

Speed test daripada SPEEDOMETER akan membantu anda mendapatkan nilai tepat tentang kelajuan internet anda ketika anda run aplikasi ini. Ia tidak membantu anda untuk meningkatkan kelajuan internet anda tetapi hanya membantu untuk menyemak kelajuan internet anda. Anda boleh mulakan test anda dengan melayari page ini:

http://speed.time.com.my/

just run test tersebut dan anda akan dapat resultnya beberapa minit kemudian. Ini test yang baru sahaja saya buat sebenta tadi. Kelajuan internet di tempat saya adalah slow berbanding kebiasaannya. nak loading page pun lambat.


TAGS: speedometer, cara menyemak kelajuan internet online, check internet speed, how to check speed of internet, cara tingkatkan kelajuan internet, 

1 ulasan:

  1. Why does SpeedTestFast.com not report on ping, latency, jitter and other things?
    SpeedTestFast.com is a simple-to-use way for consumers to estimate what speed their ISP is providing. It is not a network engineer's analysis and diagnostic suite."

    You can't upload anything to Netflix servers, only download... So it kind of makes sense.
    Although I agree it would have been nice if it had download, upload, and ping.

    BalasPadam

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^