JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Ranking Komuniti gempakZ untuk 5 hari berbeza

Salam..

Malam ini nak berceloteh pasal ranking website. Biasalah sebagai seorang pembangun laman web, ranking website berdasarkan alexa.com ataupun reputasi website berdasarkan google pagerank amat Mr.PiNGu titik beratkan. Hampir setiap hari Mr.PiNGu akan memantau prestasi website yang dibangunkan. Namun, tidak setiap hari berada pada kedudukan yang baik. Saban hari ada turun naik bergantung kepada kerajinan mengemaskini topik baru dan mempromosikan melalui facebook, twitter dan juga blogwalking.

Disini Mr.PiNGu nak tunjukkan trafik Komuniti gempakZ untuk 4 hari berturut-turut, kemudian yang terakhir ialah trafik selepas 2 minggu kemudian. Anda boleh lihat dibawah ini:

Sabtu 25 Jun:
Ahad 26 Jun:
Isnin 27 Jun:
Selasa 28 Jun:
Trafik kelihatan agak stabil untuk kedudukan dunia dan juga Malaysia.. namun begitu..

Then after 2 week,
Rabu 13 Julai:

Terdapat kejatuhan yang banyak terhadap ranking website. Hal ini kerana selama seminggu Mr.PiNGu tidak update website kerana ada kursus di luar negeri. Huhu.. nampaknya untuk maintain trafik perlu konsisten setiap hari. Lainlah kalau blog dah power and stabil macam Blog redmummy, abang BenAshaari ataupun Blog Broframestone (sekadar menyebut tiga nama). Dengan bertambahnya blogger baru setiap hari dengan kegigihan yang luar biasa menampakkan mereka naik dengan lebih cepat. Walaubagaimanapun inilah yang dikatakan persaingan. Biarlah persaingan secara sihat berlaku dan fokuskan objektif kita berblog, iaitu untuk berkongsi informasi. Trafik tinggi adalah satu bonus terhadap kerajinan kita.

Sekian sahaja daripada Mr.PiNGu untuk malam ini.

TAGS: trafik blog berdasarkan alexa.com, menjana trafik blog tinggi, blog terhebat, cara meningkatkan trafik blog, tutorial blog, ranking blog, blog terlaris

2 ulasan:

  1. ranking jatuh teruk giler selepas bercuti haritu..haha..skrg cuba naikan balik..

    BalasPadam
  2. A'IM: hehe biasa je tuh.. kekekkeee... xpela.. usaha lagi masa ada kelapangan =p

    BalasPadam

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^