JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Cara-cara mendaftar google+

Hi!

Arini genapla sehari Mr.PiNGu register google plus! Hahahaaa.. try la satu ruangan sosial terbaru ni yang sedang hangat digembar-gemburkan. Walaupun baru dalam sesi percubaan namun dari apa yang Mr.PiNGu telah godek, Mr.Pingu sukekannyer! Best best best!

First of all, kepada yang nak register google+ ni boleh masuk sini: ** GOOGLE PLUS **

Apa yang menariknya google plus ni?? Katanya nak bersaing dengan Facebook? Mampu ke? Hehehee.. takpe belum cuba belum tahukan? Dah banyak social networking lain yang dah mula meniru layout page ala-ala facebook tapi nampaknya masih belum berjaya. Namun google ni lain. Google merupakan satu nama besar yang tidak dapat kita nafikan lagi kehadiranya. Dengan kerja keras, mungkin google boleh hasilkan sesuatu yang lebih baik daripada facebook.

Satu yang saya temui tentang google+ ini ialah kita boleh memilih kepada sapa yang kita akan paparkan apabila kita update status kita. Bagaimana nak pilih? Sebelum itu anda perlu masukkan rakan-rakan anda ataupun family dalam CirCLe tertentu. Cetengok gambar dibawah ni:


Actually, ni baru je Mr.PiNGu create jap tadi. Nampak tak ada bulat-bulat tu? itu merupakan circuit untuk grouping. Actually beberapa circle sudah sedia terbina yang dikategorikan sebagai family, friend, acquaintance, dan following. Namun begitu, anda boleh create seberapa banyak circle yang anda mahu. Macam saya pun saya tambah satu circle iaitu in Touch (Maksudnya kawan internet yang pernah ditemui face to face) dan juga non Touch (belum cuit-cuit) Heheheeee... Saya juga ada create satu circle khas buat rakan-rakan Blogger. Justeru, sebelum nak update status, anda boleh select Circle group mana yang akan dapat lihat update anda. Ini menunjukkan Google+ lebih mementingkan Privacy berbanding facebook.

Actually, adalah lebih mudah untuk mendaftar sekiranya ada dikalangan kawan-kawan anda yang sudah berjaya mendaftar. Pekata korang mintak diorang invite anda juga dengan memberikan emel address anda (pastikan emel google ya!)

Sekian sahaja. Selamat mencuba!

TAGS: cara-cara mendaftar google+, google plus, kelebihan google+, kelebihan google plus, ciri istimewa google+, ciri hebat google plus, 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^