JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Contohilah Sang Semut


Semut merupakan serangga yang kecil dan kelihatan lemah. tetapi kalau anda berfikir dan merenung akan perilaku semut, anda akan melihat bahawa semut merupakan satu contoh hidupan yang cukup bermotivasi dan berdisiplin. Semut sangat rajin. setiap hari mereka akan bekerja mengumpul makanan. Mereka juga memiliki sifat kerjasama yang tinggi. Semut juga kalau berjalan mereka ada laluan tersendiri yang kita tidak boleh lihat dengan mata kasar. setiap kali bertembung dengan rakannya, semut akan berhenti sekejap seolah2 bersalaman. mereka memiliki sifat setiakawan yang tinggi. Semut juga tidak akan mengkhianati rakan-rakanya. kalu ada antara kawan-kawan mereka yang mati, mereka akan beramai-ramai mengankat bangkai rakan mereka ke suatu tempat.

Justeru, perhatikan semut. Fikir-fikirkanlah akan kebaikan semut. Semoga kita akan mengambil iktibar dari keajaiban ciptaan Allah ini.

Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^