JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Mengapa Yuna tidak menang AJL 25?


Salam. Still mood nak mengomel pasal AJL 25. Kali ini nak mencoret sedikit tentang Yuna. Basically Yuna merupakan my first choice untuk menjuarai AJL 25 berdasarkan performance beliau yang cukup meremangkan bulu roma dari kaca televisyen. Sangat-sangat hebat! Dia merupakan pembuka tirai AJL yang sangat-sangat baik. Saya menjangkakan beliau akan menjadi juara kerana persona yang dibawakanya. Lagu yang dinyanyikan cukup bermakna dan Vokal memukau. namun begitu mengapa dia tidak menang? Disini saya Coretkan sedikit sebanyak apa yang saya fikirkan dan juga apa yang dikomen oleh rakan-rakan saya. layanzzz..


FAKTA MENGAPA YUNA GAGAL DALAM SEBARANG ANUGERAH:

1) Ada dengar-dengar kata melodi lagu Yuna adalah diciplak. Saya tidak tahu dari lagu mana sebab saya tak pernah dengar lagu lain dengan melodi sama dengan Cinta sempurna. Mungkin kebetulan hampir sama dari segi rentak. So, kesimpulanya walaupun lagu Yuna sedap, tapi dia bukanlah terlalu original di pendengaran Juri.

2) Yuna punya persembahan sangat hebat dikaca televisyen. Tetapi, tidak semasa persembahan Live. Menurut seorang rakan yang menghadiri AJL secara Live, beliau mengatakan Persembahan Yuna tidak menarik dan Vokal Yuna kerap tenggelam dan tidak jelas. Mungkin disebabkan penonton terlalu asyik bersorak atau sebagainya. So, kesimpulannya persembahan Yuna hanya gah di kaca televisyen, tetapi tidak semasa live.

3) Yuna dah menang tahun lepas, so tahun ni bagi can kat artis lain.. Boleh ke pakai teori ni? Siti pun menang almost every year kan dulu-dulu.. hehe.. SO, teori ni tak la tepat.

4) Yuna buat persembahan awal sangat.. Biasanya persembahan pertama sering dilupakan. benarkah? kalau begitu, tidak mungkin Ajai dan Nurul menang AJL dulu walaupun mereka buat persembahan waktu pembukaan. teori ini juga tidak begitu dapat diterima.

5) M. Nasir melihat kepada lagu yang pelik tapi berkualiti. Dah namanya M.Nasir dia memang berfikiran berbeza. Lagu-lagu ciptaannya juga banyak yang pelik. Tapi sedap. hehe.. teori ni mungkin benar. Sebab lagu ana Rafali itu agak Unik.

6) M. Nasir jeles dengan Yuna! Hahaha.. ini satu teori tak boleh blah tapi tersangkut juga pada telinga saya. apulak M. Nasir nak jeles sebab yuna baru muncul dah popular dan menang banyak anugerah disamping boleh mencipta menyanyi dan sebagainya. haha.. Teori yang kelakar. M. Nasir sila jangan saman saya kerana saya menyampaikan apa yang saya dengar sahaja. hehe..

OKLah sekian sahaja sedikit Coretan sebelum saya tidur.. Nitezz alll~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^