JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Sejarah Komuniti gempakZ


Salam Sejahtera. Hari ini saya nak memberi satu contoh cara mempromosikan Blog disini. Ok. saya nak berceritakan tentang Blog saya yang diberi nama "Komuniti gempakZ" yang mana layoutnya ditunjukkan seperti dalam gambar diatas.


Actually, sejarah Komuniti gempakZ pada asalnya ditubuhkan pada 23 Mac 2008. Ketika itu saya menggunakan hosting percuma dari forumq. Namun pada tahun 2009, forum tersebut yang telah mengumpul hampir 1000 register user telah menghadapi masalah dan tidak dapat lagi beroperasi. kemudian, saya start semula dengan menulis Blog. Agak kecewa kerana saya gagal Track balik most of the active user kat Komuniti gempakZ. Blog Komuniti gempakZ membawa konsep yang sama iaitu untuk berkongsi segala bentuk informasi yang ada di dunia ini, tidak tertakluk kepada certain-certain perkara sahaja. Hal ini kerana saya merupakan seorang insan yang suka untuk mengetahui tentang pelbagai perkara maka saya wujudkan banyak section dalam blog saya.

Kemudian atas nasihat salah seorang ahli Komuniti gempakZ yang lama, saya telah menubuhkan balik Komuniti gempakZ dalam bentuk forum pada 1 Ogos 2010 menggunakan hosting berbayar. maksudnya baru sahaja 5 Bulan beroperasi. Diharap dengan tertubuhnya Forum Komuniti gempakZ dapat menarik minat ramai orang untuk menyertainya.

Sekian sahaja. jangan lupa follow my blog: http://komuniti-gempakz.blogspot.com dan juga forum komuniti gempakZ: http://gempakz.org

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^