JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Jom Check Page Rank website anda

Salam semua. Petang ni pingu nak bercerita pasal page Rank. Apa dia page Rank ni? Baiklah secara ringkasnya, page rank ini merupakan rate yang diberi oleh google terhadap website anda terhadap engine carian seperti google.com.

 
Jadi, apakah kegunaan dan kelebihan page rank ni? Jawapannya, ia akan memberikan kelebihan terhadap website anda dalam engine carian google. Website yang memiliki page rank yang baik akan diberi keutamaan oleh google apabila penggunakan mencari sesuatu topik yang ada dibincangkan di dalam website anda. Harus diingati bahawa setiap topik yang anda bincangkan turut dibincangkan oleh ribuan website yang lain. Maka, jika website anda tidak diberi rank yang baik oleh google, maka dalam engine carian website anda akan muncul pada page-page yang terkebelakang berbanding website yang mempunya page rank yang baik dimana mereka sering diberi keutamaan di dalam engine carian. hal ini sekaligus akan menaikkan traffic website anda dan mudah dijumpai oleh pelawat.

Persoalannya bagaimanakah mendapat page rank yang baik? saya tidak ada jawapan yang pasti mengenai ini. Namun, pada pendapat saya, website tersebut perlulah memaparkan topik-topik yang original iaitu ada keaslian tersendiri. Di samping itu, website tersebut perlulah kerap diupdate. Mungkin dengan cara tersebut Page Rank website anda boleh naik.

Ok. Kalau anda nak check page rank website anda, boleh masuk ke website ini: http://www.prchecker.info/

seperti yang ditunjukkan oleh gambar diatas, ia merupaka page rank bagi salah satu website Komuniti gempakZ dimana ia diberi page rank sebanyak 1 daripada 10 possible points. Itu sahaja setakat ini, selamat mencuba.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^