JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Ibu tikam bayi yang baru dilahirkan??

Gambar Hiasan
Pagi tadi Pingu mendengar Radio, duk ulang-ulang benda ni. Negara digemparkan dengan kes seorang bayi ditikam lebih dari 5 kali oleh ibu kandungnya hanya selepas 3 jam selepas dilahirkan.

Alangkah kejamnya ibu kepada bayi tersebut. Apa dosa bayi tersebut? Ibu sepatutnya menjadi pelindung kepada bayi mereka dan menyayangi dengan sepenuh hati namun hal yang terjadi sebaliknya. Walaupun yang melakukan perkara tersebut merupakan wanita dari Myanmar namun disebakan ia berlaku di negara kita maka nama negara kita tercemar.

Dari pagi tadi ramai pendengar Radio telah memberikan komen dan maklumbalas tentang perkara tersebut. Ramai yang marah sedih pilu dan berbagai emosi lagi yang menggambarkan kekecewaan terhadap kejadian tersebut. Ada antara pasangan suami isteri yang telah berkahwin bertahun-tahun tetapi belum lagi dikurniaan anak tetapi bila seseorang itu mudah memperoleh zuriat, mereka tidak menghargainya. Hal ini sama dengan ibu bapa kepada bayi luar nikah yang tergamak membuang anak luar nikah mereka secara kejam dimana kebanyakkan antara bayi-bayi tersebut ditemui mati. Memang menyedihkan. Dengan kekejaman seperti ini dikhuatiri negara kita akan ditimpa bala. Minta dijauhkan.

Sebagai salah seorang warga bertanggungjawab, kita sebaik-baiknya bersama menggembeling tenaga bagi memastikan segala kekejaman dan jenayah ini dibanteras. Jadilah seorang warga yang bertanggungjawab, prihatin dan penyayang.

Sekian sahaja.~

3 ulasan:

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^