| FORUM | | GEMPAKZ | | LIRIK | | KARAOKE | | PROMOSI | | MyGK | | OSH |

+++++ JEMPUT UNTUK KLIK LIKE @ SHARE ARTIKEL~ +++++

Rabu, 21 Disember 2011

Wang Kertas Malaysia baru akan dikeluarkan tahun 2012

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. WeLCoMe to my iGLoO!

Hi semua. Korang tau tak yang malaysia bakal mengeluarkan wang kertas yang baru bermula tahun hadapan? excited giler sebab wang kertas RM 20 akan diperkenalkan semula! Meriahla hehheee.. Sebenarnya, wang kertas RM 20 pernah dikeluarkan pada masa dahulu yang berwarna coklat dan mungkin anda tidak tahu dahulu pernah juga keluar wang kertas RM 1000! Saya pernah melihatnya semasa saya masih kecil. Maafkan saya jika saya tersilap (mana tau saya lihat dalam mimpi je ke hapa hehee)

Baiklah disini saya letakkan gambar wang-wang kertas Malaysia yang baru yang mana gambarnya telah mula tersebar di dada-dada akbar dan juga internet. Anda boleh usha la warna setiap duit kertas tersebut.


Amacam.. Cantik tak? kalau anda lihat daripada gambar, wang kertas tersebut (dari kiri) ialah: RM 50 (warna hijau kebiruan), RM 5 (warna hijau pokok pisang), RM 10 (Warna merah), RM 20 (Warna kuning pisang-Baru), RM 50 (sama dengan yang pertama), dan RM 100 (Warna ungu). Kalau gambar tak berapa jelas tengok pula gambar kat bawah ni. Kemain akak ni kan dapat pegang dulu duit-duit baru ni. Lupa pula nak maklumkan bahawa bukan sahaja wang kertas baru akan dikeluarkan malahan wang syiling juga. Designnyer saya tak tahu lagi. Huhu.. kita tunggu sajalah nanti K.

^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^

0 ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Mr.PiNGu. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KOMEN PENGUNJUNG

Recent Comments Widget
Search