JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Dr Fazley dapat title Dato daripada Sultan Pahang


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. WeLCoMe to my iGLoO!

Erm.. "Dr Fazley" Bestla beliau. Disaat dilanda pelbagai kontrobesi, beliau masih lagi diiktiraf oleh Sultan Pahang dan mendapat gelaran yang menjadi idaman ramai ini. Darjah tersebut disampaikan oleh Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah pada Majlis Istiadat Pengurnian Darjah-Darjah Kebesaran Pahang sempena memuliakan Ulang Tahun Hari Keputeraan yang ke-81 Sultan Pahang di Istana Sultan Abu Bakar di Pekan.



Ramai sebenarnya yang mempersoalkan Fazley ni. Daripada title Dr yang dia dapat sampailah mendapat gelaran Dato ini. Ramai juga yang mempersoalkan apakah SUMBANGAN beliau di dalam kerjaya beliau? Pada pendapat saya, Fazley ada sumbangannya tersendiri dan pencapaian dia sebagai anak melayu cukup dibanggakan. Saya melihat Fazley ni bukan sahaja penyanyi yang bersuara lunak malah beliau bijak.

Masakan tidak apabila beliau mampu membuka sebuah kolej swasta? Bukan calang-calang orang mampu walaupun katanya pengiktirafan terhadap kolej tersebut ditarik balik kerana gosip PHD Fazley tu. Selain itu, Fazley pun banyak sumbangan dalam memberikan motivasi kepada mahasiswa-mahasiswa di kampus-kampus seluruh Malaysia.

Apa-apapun dah jadi rezeki beliau. Tahniah diucapkan ye Dato fazley.

P/s: Sultan Pahang ni suke bebenor pada artis apabila ramai dah mendapat kurniaan darjah-darjah kebesaran daripada beliau. Ada ramai juga yang cakap darjah kebesaran tersebut dah seakan low class apabila terlalu banyak sangat diberi kepada insan-insan yang mungkin tak seberapa layak nak dapat. Entahla. Saya tak amek port sangat dalam hal ini.

2 ulasan:

  1. PhD tipu.... Sumbangan motivasi? Kalau gitu baik bagi pada ayam dan itek shj gelaran Datuk.... Jatuh standard.....

    BalasPadam
  2. huhu apa nak buat.. dh Sultan Pahang tu sgt2 la nak bg gelaran kpd para artis ni.. koser je kan

    BalasPadam

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^