JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Cara nak Hilangkan Update Facebook dilihat di sidebar Facebook

salam..

Facebook memang memang sudah menjadi satu laman sosial yang terpenting di dunia. Dan Facebook juga rajin untuk update segala aplikasi terbaru untuk lamannya. Akan tetapi, tidaklah semua update tersebut kita sukai.

Baru-baru ini, facebook telah meletakkan update rakan-rakan kita di sedebar laman facebook kita. Memang best jika kita dapat lihat apa yang sedang dilakukan oleh rakan-rakan kita. Akan tetapi, jika difikir sebaliknya, saya sangat tidak suka jika segala aktiviti kita di facebook dilihat oleh rakan-rakan yang tidak sepatutnya. Segala komen-komen kta terhadap gambar, profile atau apa-apa sahaja akan dibaca oleh orang yang mulanya tidak ada keinginan untuk mengetahuinya. Maka, Facebook sudah lagi menelanjangkan Privasi kita.

Justeru, bagaimanakah nak mengatasi masalah ini? Syukur kerana saya terjumpa juga cara nak atasi masalah ini. Anda boleh sahaja ikut prosedur dibawah ini:

NAK ELAKKAN UPDATE KUAR KAT SEBELAH TU~

Kepada Rakan-rakan Facebook yang saya kasihi sekalian, Boleh tolong saya untuk buat satu perkara nih : halakan mouse anda pada nama saya, tunggu satu kotak keluar dan lihat pada option SUBSCRIBE. Cari "COMMENTS & LIKES" dan klik situ [UNCHECK THE CHOICE]. NAK UNCHECK SEMUA PON XPE . Ini utk mengelakkan apa shj komen yg sy tinggalkan pada post/status/gambar kawan2 menjadi terlalu umum hingga boleh dilihat oleh orang2 yg tak berkenaan.

TERIMA KASIH atas pertolongan :) lepas tu jangan lupa utk copy paste di wall anda untuk mengelakkan SETIAP PERBUATAN anda di post di bahagian kanan Home facebook dan menjadi tontonan ramai.

seorang kawan berkongsi dgn sy dan sy harap anda semua sudi buat benda yg sama utk mengelakkan facebook menjadi hendapbook... tq =)"

copypaste benda ni dekat wall korang. it really works utk stop current activities kita terus menerus pop up dekat tepi tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^