JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Ketuk-Ketuk Bersama Abg Dini 2011

Assalamualaikum..

Hai semua apa khabar? Mr.PiNgu actually lom tido lagi. Sekarang ngah lepak kat umah member yang bernama Abg Dini. Esok dia anjurkan Open House so kitorang datang membantu apa yang patut. baru pas kupas bawang. pedih-pedih mata nih.

Baru perasan yang kita dah hampir nak meninggalkan bulan Syawal. Alahh rasa cepat sungguh masa berlalu kan. Kejap je dah nak abes bulan raya. So kepada yang lom b uat open house tu cepat la buat karang jemput la Mr.piNgu. hehee...

yang bestnya pasal open house ni ialah ia menjadi tempat untuk kita mengukuhkan ukhwah diantara rakan-rakan dan juga tempat untuk kita berkenal-kenalan dengan tetamu Tuan rumah yang lain yang mungkin kita belum kenal.

macam biasalah kalau kita buat open house selalunya kita akan menjamukan tetamu kita dengan menu atau juadah yang sudah sebati dengan tema hari raya. kalau yang rajin bolehla buat lemang and ketupat. tapi ia akan memakan masa dan tenaga yang lebih banyak. Kalau nak ringkas buat " Ketupat segera" cukup kan. hehehe..

So, untuk ketuk-ketuk bersama abg dini kali ini, rasanya beliau akan buat ayam masak merah berdasarkan banyak lada yang dikisar tadi. Selain itu, dikatakan yang tetamu esok akan dijamu dengan sate. Side dish pun banyak gak. Mungkin ada puding, kuih muih, dan dan... rahsia.. nak tau esok dtg la bg yang dijemput K..

Eh! hehehe mungkin ramai tak kenal Abg Dini walaupun dia Artis popular hehehe.. tettt... Okbye =p

1 ulasan:

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^