JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

PEMENANG SEGMEN: "Mengapa Mr.PiNGu perlu beri saya RM 50"

Salam Sejahtera buat pembaca semua!

Mungkin ada diantara kalian yang menunggukan keputusan Segmet yang julung-julung kalinya diadakan di Blog Mr.PiNGu nih. bagi yang join la (Walaupun sambutan amat tidak menggalakkan.. sob sob). Segment yang dimaksudkan ialah "Mengapa Mr.PiNGU perlu beri saya RM 50). Kepada yang tak tahu menahu tentang segment ini boleh la baca balik kat sini +SEGMENT Mr.PiNGu beri RM50++
Sekarang, masa yang dinanti-nantikan telah tiba! Siapakah yang bakal membawa pulang wang tunai tersebut? Baiklah. Sebenarnya Mr.PiNGU dah ulang-ulang baca karangan kawan-kawan blogger yang join tu. Memang susah sebenarnya nak pilih dua orang pemenang ni. Memang sangat-sangat susah sebab dari segi penulisan pun agak seimbang. Namun begitu, Mr.PiNGu juga ada kriteria tersendiri untuk menentukan pemenangnya. satu yang penting ialah Kreativiti!

Baiklah. So, mukhadimah dah diberi namun siapakah pemenangnya? Erm.. Sukar saya nak berbicara. Tapi saya gagahkan juga untuk mengumumkannya dengan sedikit perubahan. Apakah perubahan yang dimaksudkan? baiklah. Disebabkan kesukaran saya untuk menentukan dua orang pemenang, maka saya telah memilih 4 orang pemenang! Ya! 4 Orang pemenang (Korang tak boleh marah sebab segalanya ketentuan tertakluk kepada pihak penganjur). Namun begitu, hadiah terpaksa dikongsi dimana setiap seorang pemenang akan menerima wang tunai sebanyak RM 25 yang akan masuk di akaun bank anda. Namun, ada syaratnya. Iaitu:

1) Pemenang perlu memberikan akaun CIMB kepada pihak penganjur sebagai tuntutan hadiah. Jika akaun CIMB diberi maka anda akan menerima hadiah penuh iaitu RM 25.

2) Jika pemenang memberikan akaun selain CIMB, maka pihak penganjur akan memberikan hadiah sebanyak RM 23 sahaja dimana RM 2 dikira sebagai Charge perkhidmatan bank (Sebab Mr.PiNGU guna CIMB)

Itu sahaja dua syaratnya. Korang tergolong yang mana? Hope yang pertama la yer!~

Baiklah.. Jeng jeng jeng..................

Pemenang Pertama Jatuh kepada......

HADIAH PERTAMA: IZZAT YAZMA +EnTrY+



Komen: Yang menariknya tentang dia ni ialah cara penulisan dia yang giler-giler. Siap nak buat tenggiling masak asam pedas. Dah tu nak bela tapir, tenuk atau cipan pulak. Memang Exotic tol selera budak ni. Haha anyway I think that is one of the creativity yang I cari ^_*

Baiklah... Pemenang kedua Jatuh kepada.......

HADIAH KEDUA: SYU +EnTrY+



Komen: Saya suka posting Syu yang simple tapi kreatif. Dia hanya berikan alasan dia patut menerima RM 50 kerana melakukan perkara-perkara yang diminta oleh Mr.PiNGU (Walaupun perkara diminta ini bukanlah benda wajib yang perlu dilakukan oleh peserta). Then, at last siap wish me "Happy Birthday" lagi. Mana la I tak Happy! hehe.. By the way Tahniah Syu.

Next! Pemenang ketiga. Siapa yang kena mari lihat:

HADIAH KETIGA: AbgFeRoZ +EnTrY+



Komen: Saya rasa ramai yang sudah mengenali Abg Feroz ni. Beliau salah seorang Blogger yang popular juga dengan jiwarosaknya... hahaa.. satu yang saya suka ialah entry beliau yang gediks-gediks manje nak dapatkan RM 50 tuh. Hehe.. malangnya I bagi you RM25 je Ok. Baik ada daripada takder!~ =p

Dan akhir sekali, Pemenang tempat keempat jatuh kepada..

HADIAH KEEMPAT: DEQJAMUCUXX +Entry+



Komen: Saya menghargai beliau atas effort yang beliau berikan dalam menyertai segment ini. agak panjang lebar juga hujah-hujah dia nak dapatkan RM50 daripada Mr.PiNGu ni. Akan tetapi, macam saya katakan tadi, saya terpaksa memberikan RM25 sahaja kerana saya nak berikan kemenangan kepada 4 orang, bukan dua orang seperti yang saya nyatakan sebelum ini. Diharap semua pihak berpuashati. 

Ok. Then kita dah tahu kepada pemenang-pemenangnya. Kalau boleh nak bagi semua menang tapi Mr.PiNGu xmampu la kawan-kawan. Hehehe.. Budget takde. Maybe kalau korang nak cuba nasib joinlah my next segment ya! Sangat-sangat digalakkan.

By the way. Kepada para pemenang anda diminta untuk:

1) menghubungi saya melalui emel dengan menyatakan butiran anda (Nama manja seperti tertera di senarai pemenang, Nama sebenar, dan nama bank beserta nombor akaun). jangan risau kerana segala maklumat anda akan dirahsiakan.

2) Kalau sudi, buatlah satu topik di blog anda tentang kejayaan anda memenangi Segment ini. Then, linkkan sekali link Blog ini ya.

Oh ya, sebelum terlupa, emelkan butiran anda disini: pinguincomel@gmail.com untuk mendapatkan hadiah. Segala bantahan dan surat menyurat akan dilayan jika rajin =p


Kepada yang tidak berjaya jangan berputus asa. Anda boleh join untuk segmen seterusnya. Join yer mana tau rezeki anda pula!~


Sampai disini sahaja kawan-kawan. Salam!

10 ulasan:

  1. heee... yeyy.. ada 4 pemenang :) perubahan yg sesuai dngan jumlah yg juin :) lepas nie hope dpat ramai lgi yang juin :)

    BalasPadam
  2. yeay...menang..thanks ea mr.pingu..
    tp yg xbesnye..xde akaun cimb laa..ada akaun lain jer..nnti syu send emel ea..

    BalasPadam
  3. Syuhada: Ok xde masalah.. jgn lupe yer emelkan butiran anda~ tahniah utk anda

    BalasPadam
  4. BTW jgn lupa buat entry pasal ni ya.. hope next time lbh ramai yg join~

    BalasPadam
  5. yey! menang pes place.. tenkiu la incik pingu. leh wat bajet beli tenggiling pas ni nk wat kenduri kawen kucen sye

    BalasPadam
  6. khas utk Mr.PiNgU..

    http://facastmo-norynory.blogspot.com/2011/09/aduiyai-time-kaseh-la.html

    hehe..

    BalasPadam

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^