JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Fisiologi Seks Lelaki ( Mesti Tahu )

Mengenali Seks Lelaki Yang Sempurna ialah:-

Ada zakar yang normal
Ada testes (telur) yang normal
Fungsi zakar, testes dan mengaliran air mani-normal.

Lelaki Peringkat Bayi
1 hari hingga 1 tahun.

Jantina bayi dapat dikenal pasti selepas bayi dilahirkan. Jika keadaan zakar dan telurnya kelihatan sempurna, Allhamdulillah. Tetapi jika ada kelainan, sila bawa jumpa doktor segera untuk dirawat sebaik mungkin.

Lelaki Peringkat Kanak-Kanak
1 hingga 10 tahun

Zakar dan telurnya akan berkembang selaras dengan pembentukan kanak-kanak. Zakar akan berkembang dari 3-5 cm dan buah zakar akan mula berkembang pada umur 6 tahun hingga 9 10 tahun, secara sederhana. Jika anak-anak ada hernia atau uluran, sila berubat segera.

Jika didapati ada masalah pada zakar atau telur zakar tidak sempurna, waktu usia ini doktor boleh membantu merawat alat kelamin tersebut sehingga sempurna.

Ingat kecacatan pada zakar atau telurnya boleh mengakibatkan mati pucuk atau mandul pada lelaki. Elok dirawat diwantu kanak-kanak sebelum terlambat.

Pada usia seawal 5 tahun, 6 tahun atau 7 tahun kanak-kanak lelaki sudah tahu seks dan akan mencuba melakukan seks secara tidak sedar, sama ada geseran atau main-main alat kelamin kawan-kawan.

8 hingga 10 tahun sudah pandai melakukan onani. Jangan sekali-kali marah pada anak-anak yang melakukan onani. Nasihatkan mereka secara baik, katakan perbuatan itu tidak baik.

Lelaki Peringkat Remaja
10 hingga 19 tahun.

Diperingkat ini anak lelaki sudah pandai dan tahu seks dan ingin mencuba, jika ada peluang. Mereka akan membaca buku-buku lucah dan menonton CD blue bersama kawan-kawan. Mereka kerap melakukan onani.

Waktu ini zakar cepat tegang bila dirangsang dan airmani menjadi bertambah banyak.

Pagi-pagi zakar akan menjadi tegang sendiri, menandakan anda sihat walafiat.

Diwaktu ini berikan banyak nasihat kepada anak-anak tentang kebaikan dan keburukan seks. Cakap kepada mereka tentang keburukan penyakit gonorrhoea, siflis, herpes kelamin dan HIV. Mereka akan takut dijangkiti penyakit ini, kerana penyakit ini boleh membawa maut.

Peringkat Dewasa 20

Peringat ini lelaki sudah bersedia untuk berkahwin. Bagi yang nakal mereka mungkin akan mencuba seks dengan teman wanita atau sesiapa saja yang rapat dengan mereka.

pada awal perkahwinan mereka akan cuba dengan berbagai ragam atau posisi seks yang mereka tenguk dalam CD atau buku-buku, mereka akan cuba.

Alam rumah tangga tidak begitu matang Begitu juga hubungan seks lelaki muda akan cepat pancut, berbanding dengan lelaki dewasa.

Peringkat Umur 30 - 40 lelaki yang berumah tangga sudah mula matang dan mula mengintai wanita-wanita lain selain dari isteri. Nafsu memuncak.

Peringkat 40 tahun keatas bila lelaki sudah kaya dan establish, mereka menjadi miang dan mencari wanita lebih muda. Bagi yang baik dan berjurus (civic minded) mereka akan kekal dengan isteri pertama. Bagi yang nakal dan kuat nafsu seks akan mula berusaha untuk mendapatkan isteri kedua, seterusnya isteri ke 3 dan ke 4.

Wanita-wanita muda 16 hingga 25 tahun sentiasa mengoda lelaki yang kaya. Trend gadis masakini, lebih suka lelaki dewasa yang kaya kerana mereka sudah memiliki segala kemewahan hidup. Mereka yakin hidup dan masa depan mereka lebih terjamin.

Peringkat 50 hingga 55 tahun

Seks lelaki bertahan dan mampu melayari seks isteri dalam lingkungan 3 kali seminggu bagi lelaki normal dan sekali seminggu bagi lelaki lemah.

Lelaki yang mempunyai isteri muda, akan bertambah tenaga lelakinya dan kekuatan nafsu seksnya akan bertambah. Ini berikutan dengan percantuman hormon dewasa dan hormon muda, maka zakar akan bertambah tegang dan kuat.

Bagi lelaki yang ada penyakit, zakar akan bertambah tenat dan jantung juga turut menderita.

Benih lelaki pada peringkat usia 55 tahun keatas akan berkurangan tetapi masih mampu menghasilkan zuriat sehingga ke umur 70 tahun.

Wanita hanya mampu hamil selagi haid masih ada, sekitar usia 48 -52 tahun.

2 ulasan:

  1. Dapatkan Panduan Bina Otot Badan Untuk Lelaki Agar Anda Kelihatan Lebih Macho Dan Kacak....Jangan Segan2.....Milikilah Badan Impian Anda Disini....

    BalasPadam
  2. suke nak badan cantik tp nak berdisiplin tu xlarat hehe

    BalasPadam

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^