JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Lelaki ego? Wanita sensitif?


hai semua. saje nak bukak topik ini. lelaki dan wanita adalah individu yang diciptakan oleh Tuhan dengan sifat-sifat yang berbeza dan fizikal yang saling berbeza. namun, perbezaan ini menjadi pelengkap diantara satu sama lain. topik kali ini adalah berkenaan "ego" dan "sensitif"

Umumnya, lelaki dikatakan memiliki sikap ego yang tinggi. Sikap inilah yang dikatakan menunjukkan ketegasan bagi seorang lelaki dimana mereka tidak mudak dilihat lemah. namun, ego yang tinggi tidak perlu ada kerana ia hanya akan mengeruhkan hubungan lelaki dengan insan lain. Wanita juga sebenarnya ada egonya tersendiri. definisi ego boleh dtaksir dengan pelbagai cara bergantung kepada individu.

Sensitif... dikatakan sifat semulajadi yang ada pada wanita. Wanita seringkali didakwa mudah tersentuh sungguhpun berhadapan dengan satu perkara yang kecil. wanita mudah merajuk dan berkecil hati. Sebagai lelaki (yang menjadi pasangan wanita), mereka perlu faham dan sepatutnya peka dengan sifat sensitif yang ada pada wanita. mereka juga perlu menurunkan ego mereka demi mumujuk dan menjaga hati wanita. wanita juga seharusnya mengurangkan sedikit sifat sensetif ini kerana dikuatiri akan melemaskan kaum lelaki.

dari dua perkara diatas, dilihat bahawa lelaki dan wanita itu berbeza, namun sentiasa melengkapi.. lelaki tidak sepatutnya bersikap terlalu sensitif kerana takut digelar "bersifat wanita" pula. begitu juga dengan wanita, janganlah terlalu ego.. sekian sahaja

Nurkilan: Mr.Pingu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^