JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Kadar kelahiran di Malaysia merosot 2.2%

KUALA LUMPUR 12 Julai - Kadar kelahiran penduduk Malaysia yang menurun kepada kadar 2.2 peratus pada 2008 berbanding 2.6 peratus pada 2000 dijangka terus merosot jika faktor melengahkan perkahwinan dan sukar mengimbangi antara kerjaya dan keluarga terus berlaku.

Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Senator Heng Seai Kie berkata, bagi menyelesaikan masalah berkenaaan, individu memainkan peranan penting terutamanya dalam menyelesaikan isu melibatkan kehidupan berkeluarga.

"Keputusan adalah di peringkat individu sama ada nak kahwin atau tidak, nak melengahkan perkahwinan atau mahu berapa anak dalam keluarga,” katanya di sini hari ini.

Selain itu, katanya, kerajaan dan majikan juga perlu menyediakan sistem sokongan kepada pekerja supaya mereka dapat melaksanakan tugas dengan baik di samping dapat meluangkan masa bersama keluarga. - Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^