JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Ziana Zain : Kalah atau menang Mentor tetap orang akan mengata


Ziana Zain dan Mohd. terharu dengan kemenangan yang diraih dan membawa pulang hadiah wang tunai RM100,000 pada malam kemuncak pertandingan Mentor yang berlangsung di Auditorium Majlis Perbandaran Shah Alam, Ahad lalu. DARI awal hinggalah ke akhir program, juara Mentor musim keempat Mohd. Izwan Mohd. Nor atau Mohd. tetap kelihatan naif dan tidak menangkap pesona mata.

Mohd. masih sebongkah permata yang harus dicanai dan digilap. Mentor hanyalah jeti untuk menghantar ke pelayaran pertamanya.


Sepanjang program, ramai yang berbisik bukan Mohd. yang menjadi tarikan sebaliknya, mentornya, Ziana Zainlah yang menjadi tumpuan.


Peminat mengundi Ziana dan bukanlah Mohd., seolah-olah peminat mahukan Ziana yang menjadi juara Mentor bukan protegenya.

Sudah seminggu siri pertandingan realiti itu tamat tempoh siaran tapi cakap-cakap memperkecilkan Mohd. masih kedengaran.

Paling tidak digemari ialah Ziana dikatakan menangguk untung sepanjang menjayakan program berkenaan.


Sensasi Bintang: Selepas Mentor, anda pasti ada rancangan untuk membuat kemunculan sendiri?


ZIANA ZAIN: Buat masa sekarang hingga bulan Ogos, jadual saya padat dengan undangan persembahan serta satu projek baru yang saya akan umumkan kemudian.
Kami sekeluarga ditawarkan menjadi duta barangan penjagaan diri, jadi banyak perbincangan dan penggambaran komersial harus diselesaikan. Single terbaru saya juga masih dalam proses termasuk lagu nukilan Ajai dan Sharon Paul.

Anak didik anda, Mohd., menjuarai Mentor, malangnya ramai mendakwa itu bukan kemenangan Mohd. sebalik kemenangan Ziana Zain?

Kemenangan saya kemenangan protege saya juga. Nama pun program Mentor (ketawa). Itu kerjasama dan strategi kedua-dua pihak. Mentor dan protege kena sama-sama bagus.
Buat apa nak rasa tertekan, buat sakit hati dan buang masa sahaja. Saya menang atau kalah, orang tetap akan mengata, sama sahaja.

Ada yang memperkecikan protege anda, kononnya klon kepada protege Mas Idayu sebelum ini, Black. Apa pendapat anda?


Klon rupa dan imej boleh dimaafkan, tapi jangan klon suara. Sebab itulah selalu saya tekankan, Mohd. kena cari imej sendiri. Bagi saya dakwaan itu tidak benar, Mohd. dan Black jauh berbeza. Vokal Black lain. Suara Mohd. lebih jantan.


Mohd. ibarat juara yang gagal menyerlah dan hala tujunya nampak kabur...

Saya akui bahawa Mohd. itu budak kampung yang sangat naif, lurus bendul dan nak bercakap pun tak pandai. Dia hanya mahu belajar jadi seorang penyanyi.
Sebab itulah apabila dia mengikat kontrak dengan Monkey Bone, pihak syarikat kena betul-betul memberi penekanan terhadap imej yang sesuai dengan Mohd, material yang tepat dan strategi promosi yang berkesan. Jika idea saya diminta untuk membantu kemunculan Mohd kelak, saya tidak keberatan.

Jika ditawarkan menjadi mentor sekali lagi pada masa akan datang, adakah Ziana akan terima?


Saya bukan mahu mendabik dada atau bercakap besar tetapi kalau boleh, saya tidak akan ambil tawaran itu lagi. Dari luar, kerja jadi mentor nampak macam mudah tapi cabarannya bukan kepalang.
Saya pula ada anak, yang masih bayi dan ada yang sudah bersekolah. Selama beberapa bulan terlibat dengan program itu, jadual saya sangat padat sampai nak buat rawatan muka pun tak sempat.

Sepanjang dalam Mentor, anda yang kelihatan lebih-lebih mahu bertanding dan melaram seolah-olah lepas geram sebab lama tidak muncul di kaca TV?


(Ketawa) Sebenarnya, pereka fesyen saya, Rizman Ruzaini yang mahu lepas geram. Belum apa-apa lagi, dia beritahu sudah menyiapkan beberapa pasang baju untuk saya. Saya pun melaramlah macam saya pula yang bertanding.
Saya tak kisah, orang dah buat, saya pakai. Itu namanya situasi menang-menang. Saya boleh bergaya dan dalam masa yang sama dapat uar-uarkan siapa pereka baju saya itu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^