JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Amazing 12 years old boy: Ronan Parke - British Got Talent 2011

Hai semua! Pingu masih tak tidur malam ni. mood nak update blog. Actually, Pingu terjumpa satu bakat yang cukup menarik perhatian. Bagi korang yang ada TV dan menonton rancangan ini pasti sudah sedia maklum namun bagi Pingu yang tiada TV di rumah ni (Motif selalu nak mention kan?.. haha), Pingu dapat tahu dari satu blog yang duk membandingkan bakat yang dimiliki oleh budak ini dengan budak-budak AF 9. Katanya takde satupun calon-calon juara AF tu boleh tandingin budak 12 tahun ini. Pingu secara peribadi mengiakan pendapat tersebut. Vokal budak ini memang power dan gemersik. Budak yang dimaksudkan diberi nama Ronan Parke.



Mendengarkan kehebatan lontaran Vokal budak ni memang hebat. Apa yang Pingu suka tentang suara budak ni ialah ada elemen gemersik. Kalau dibandingkan dengan justin Bieber, suara Justin Bieber hanya lantang tetapi tidak gemersik. Dari sudut teknikal sebenarnya Ronan Parke ni masih ada sedikit masalah dalam kawalan suara. Tapi sangat sedikit sahaja. Kalu dia boleh improve lagi kawalan suara dia tu dia akan menjadi seorang penyanyi yang hebat dan disegani. Kalau korang nak layan video budak ni jom la klik link kat bawah:

1) RONAN PARKE: AUDITION
2) RONAN PARKE: SEMI-FINAL
3) RONAN PARKE: FINAL

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^