JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Mozilla Firefox dan Google Chrome buat Masalah

Salam..

Actually Pingu tak paham dengan PC dirumah ni. Nak surfing pun tiada mood disebabkan masalah web browser. Biasanya Mr.PiNGu suka menggunakan Mozilla Firefox kerana dah biasa dan suka dengan browser tersebut. Akan tetapi tidak tahu apa sebabnya dari tadi asyik Error je. Bila bukak Page blog banyak-banyak dia kata ada error pada memory and automatically dia off sendiri. Geram betul. Dah terkena Virus ke PC nih. Then disebabkan panas hati dengan Mozilla Firefox Mr.PiNGu pun buka pula guna google chrome.

Masalah masih timbul. Walaupun tiadalah page error macam mozilla tadi tapi ada masalah lain. Ada certain-certain website gogle chrome tak boleh buka. Tak tau apa masalahnya bila buka sahaja dia akan berikan satu kod HTML yang panjang. Itu satu hal. Ada website lain pula bila Mr.PiNGu buka dia akan terus sahaja download HTML code yang entah apa-apa sedangkan website yang dihajati tak boleh dibuka. Hadoii... Blog Mr.PiNGu pun ada sedikit masalah. Ada komponen blog yg google chrome ni tak boleh paparkan. Paparan tersebut merupakan Page element di bahagian atas yang meletakkan Bod utama dan list Sub-Bod. dari 3 Main Bod hanya satu yang dipaparkan. Kalau guna Mozila dia papar macam biasa. Huhu.. macam-macam masalah la PC ni sedangkan baru sahaja hantar kedai..

Peliknya masa di pejabat pula takda pula hadapi masalah macam ni tapi masalah lain pula berlaku. Hadoi kalau nak terangkan memang tak abes. Pendek kata setiap browser ada masalah tersendiri pada certain-certain komputer. Nak selesaikan mungkin perlu format komputer dan install baru. Itu yang den malas.

Ok la disebabkan takde mood dah nak update blog rasa nak tidur la. Nitez semua~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^