JoM! "LIKE"

KoMuNiTi gempakZ on Facebook

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Aku telah melakukan Kesilapan sangat besar dalam dunia blog

Salam..

Pagi ini aku nak mengomel tentang kesilapan terbesar aku sepanjang aku menceburi dunia blogger ni. Actually aku tak pernah perasaan pun benda ni. Aku berterima kasih atas satu emel yang dihantar kepada peti gmailku yang telah menyedarkan aku..


Nak dipendekkan cerita actually aku ni ada banyak website kerana aku ni seorang yang selalu berpendirian berubah-ubah. kejap aku nak buat ini kejap itu. Then akhirnya banyak website aku jadi sarang labah-labah lak. So sekarang ni aku tumpukan pada 4 je website aku. Satu Blog pasal koleksi lirik lagu, satu blog bervariasi and aku ada 2 forum yang aku run.

nak dipendekkan cerita, konsep Blog aku ni dengan 2 forum yang aku run sama. Dek kerana aku tak mo ada yang mati so setiap topik baru yang aku karang di blog aku ni pasti aku akan update ke 2 forum aku tuh. Then today aku realize yang aku buat tu satu yang tidak sepatutnya.

Korang tau kan Traffic website atau blog adalah sangat bergantung kepada SEO. Kalau korang tak tahu apa itu SEO google la sendiri. Pendek kata SEO tu kita bermain dengan key words. Blog atau web yang mendapat ranking tinggi dari google adalah blog yang mempunyai content yang sangat-sangat unik dan tidak sama dengan mana-mana website lain. So disini menunjukkan walaupun aku mengarang topik tersendiri, namun aku telah memasukkan topik tersebut ke website aku yang lain dan website tersebut berbeza link dr blog aku.. argh.. inilah penyebab aku punya website tidak pernah diindex oleh google. So, mulai hari ini saya berazam akan mengarang topik yang unik di satu-satu tempat sahaja. Bermaksud blog dan juga forum adalah berbeza topik.

Hope maklumat ini membantu anda jua. Buatlah topik sendiri yang unik dan jangan sesekali copy paste dari website lain~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana melawat BLOG Komuniti gempakZ. Jom Komen! Untuk mendapatkan "Notification" terhadap topik ini "klik" Subscribe by email.. TQ ^_^